Klachtenregeling

Bij ons staat de mens en de zorg centraal. We hechten veel waarde aan een kwalitatief goede zorg met open communicatie. Zodat we onze zorg en begeleiding kunnen blijven verbeteren. Dus horen we graag wat je van ons vindt. Heb je suggesties hoe we bepaalde zaken anders kunnen aanpakken en heb je complimenten? Of heb je een klacht? Hieronder lees je onze klachtenregeling.

Klachten melden

Is er iets mis gegaan tijdens de zorg? Dat vinden we heel erg. We zoeken graag samen naar een oplossing. Het beste kun je eerst praten met degene over wie de klacht gaat. Vind je het moeilijk? Vraag familie of een andere begeleider om hulp. Je kunt altijd contact opnemen met de onafhankelijke vertrouwenspersoon:

vertrouwenspersoon@careadvieszorg.nl.

De vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon heeft in een conflict de rol van ondersteuner. Zij is neutraal en onpartijdig en er wordt hoor en wederhoor toegepast.

Contactgegevens vertrouwenspersoon

U kunt de vertrouwenspersoon zowel bereiken per post als per e-mail.
E-mail vertrouwenspersoon: vertrouwenspersoon@careadvieszorg.nl
Postadres vertrouwenspersoon: IJsselburcht 24, 6825 BP Arnhem

Hoe werkt de vertrouwenspersoon?

De vertrouwenspersoon helpt u om uw ontevredenheid of klacht zo goed en compleet mogelijk onder woorden te brengen en die voor te leggen aan de desbetreffende zorgverlener(s). De vertrouwenspersoon oordeelt zelf niet over de klacht, maar helpt u ter ondersteuning.

Eerste gesprek

Als u per brief of per e-mail een klacht hebt ingediend, ontvangt u uiterlijk zeven werkdagen na ontvangst van uw brief/ e-mail een ontvangstbevestiging van de vertrouwenspersoon. Daarbij wordt u uitgenodigd voor een gesprek. U kan aangeven waar u het gesprek wilt voeren. In het gesprek zorgt de vertrouwenspersoon ervoor dat goed duidelijk wordt wat het probleem inhoudt. Vervolgens wordt besproken wat er nodig is om het probleem op te lossen.

Probleemoplossend gesprek

Vaak stelt de vertrouwenspersoon voor om een gesprek te voeren tussen u en de zorgverlener(s) waar de vertrouwenspersoon zelf ook bij is. Het is de bedoeling om tijdens het gesprek het probleem te verhelpen of de ontevredenheid te voorkomen in de toekomst. Wanneer u geen gesprek wilt dan kunt u een klachtbrief opstellen.

Klachtbrief

De brief wordt vervolgens (met uw toestemming) voorgelegd aan de desbetreffende zorgverlener(s) zodat zij erop kunnen reageren. De reacties van de zorgverlener(s) op uw brief koppelt de vertrouwenspersoon aan u terug. Soms zijn meerdere brieven heen en weer nodig om de gewenste duidelijkheid of oplossing te vinden.

Toezichthouder

Als u niet tevreden bent met de reactie van de zorgverlener(s) en u een oordeel over de klacht wenst, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Toezichthouder van Care Advies & Zorg.

De toezichthouder geeft binnen zes weken een oordeel over de klacht en zal dit schriftelijk aan u mededelen, en ook een paar dagen later aan de desbetreffende zorgverlener(s).

Klacht indienen bij de externe klachtencommissie

Als uw klacht door de toezichthouder als ongegrond wordt beoordeeld, kunt u op grond van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg een klacht indienen bij een onafhankelijke klachtencommissie. Wij zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg als onafhankelijke klachtencommissie.
Klachtenportaal Zorg Adresgegevens : Westerstraat 117 Postcode en Plaats : 1601 AD Enkhuizen
Tel nr : 0228-32 22 05
E-mail : info@klachtenportaalzorg.nl

Klacht intrekken

In alle fasen kunt u de behandeling van uw klacht stopzetten. U kunt daarna niet een klacht over hetzelfde probleem en/of dezelfde zorgverlener indienen, behalve wanneer het gaat om een nieuwe gebeurtenis of gedraging van de zorgverlener(s).